3 Motive pentru a-ti deschide un Magazin Online !

Vanzarile online cresc pe zi ce trece și tot mai multe companii aleg sa isi vanda produsele și serviciile în mediul Online.
Pentru a va face vizibili pe internet în primul rand va trebui sa detineti un WebSite, iar acest lucru poate părea destul de complicat, însă în ziua de azi exista platforme speciale precum cea creata de WebWave Romania cu ajutorul căreia va veți putea construi un Site Web în cateva ore chiar dacă nu detineti cunoștințe de Programare sau Web Design.
Prin urmare, piața la momentul actual este foarte competitivă și companiile mici și mijlocii trebuie să lupte și să se apropie cat mai mult de liderii pieței globale precum Amazon, eBay sau Aliexpress.
Întrebarea cea mai apăsătoare pentru mulți este dacă se merită să investești într-un Magazin Online în 2020 fără mari cheltuieli financiare?
În opinia noastră răspunsul este : Desigur ! 

De aceea va invitam sa citiți acest articol pana la sfarsit pentru a descoperi 3 dintre principalele motive care trebuie luate în considerare.

Conținutul articolului : 

  1. Magazinele Online sunt disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână !
  2. Costuri scăzute de stocare și transfer
  3. Posibilități largi de a analiza comportamentului clienților

 

Magazinele Online sunt disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână !

 

Magazinele tradiționale sunt rareori disponibile non-stop însă sunt nenumărați clienții care doresc să poată faca cumpărături cand doresc sau cand au nevoie. După efectuarea unor anchete sa descoperit ca peste 58% din consumatori prefera sa  isi faca cumparaturile prin Internet deoarece Magazinele Online sunt disponibile la orice ora și nu trebui sa se deplaseze la locațiile fizice.

De asemenea, consumatorii au menționat și alți factori legați de comoditate: 40% au economisit foarte mult timp iar 27% sau bucurat de posibilitatea de a achizitiona mai multe bunuri dintr-un singur loc. Nu putem trece cu vederea importanța prețurilor care sunt mult mai mici fata de magazinele fizice din motive evidente ( chiria locației, angajarea personalului, taxe s.a.m.d ) !
Binenteles ca Magazinele Online nu sunt lipsite de defecte și consumatorii vor aștepta un timp prestabilit produsele comandate, însă acest lucru deja a intrat in obisnuinta acestora iar acest lucru nu mai este atat de deranjant.
Comoditatea de a cumpăra online face ca această formă de achizitionare să fie mai atractivă pentru un grup mare de clienți.

Costuri scăzute de stocare și transfer

Sa luăm ca exemplu un magazin de electronice. În principiu astfel de magazine fizice au nevoie de un spațiu mare de depozitare însă dacă va organizați veți putea tine inventarul sub control în așa fel incat sa puteti onora numai comenzile curente iar în acest fel veți avea timp sa analizati stocurile și sa va pregatiti produsele pentru comenzile care viitoare.
De asemenea exista și metode prin care puteți renunța în totalitate la un depozit prin implementarea sistemului de Dropshipping ( schimba ) Acest model va permite sa prezinti si sa vindeți produse fabricate de un producator iar dumneavoastra va trebui doar sa plasați comanda pe care clientul direct a efectuat-o pe site-ul pe care-l detineti.
Serviciile de logistica pot fi externalizate în așa fel incat îndeplinirea comenzii ‘’fizice’’ va fi gestionata de un partener extern iar dumneavoastra veti avea timp sa va ocupati de Magazinul Online și de promovarea acestuia.

Posibilități largi de a analiza comportamentului clienților

Magazinele online vă ajută să ajungeți la clienți în mod eficient . Puteți utiliza instrumentele analitice care vă permit să examinați comportamentul utilizatorilor de pe website-ul dumneavoastra iar in acest fel va veți putea structura afacerea în funcție de cerințele acestora.
Google Analytics este un program gratuit vă permite să verificați în detaliu traficul de pe Site. Vei afla, printre altele, cum ajung utilizatorii la în subagina cu produse, ce alte pagini web vizitează sau cât timp petrec pe site-ul tău.
O altă soluție la care merită acordată atenție este Hotjar care vă oferă posibilitatea de a crea hărți de căldură – hărți ale zonelor paginii în care utilizatorii fac mai des click.
Pe baza analizei comportamentului utilizatorului, puteți pregăti o hartă de călătorie a clienților. Este un document (de obicei sub formă grafică) care arată în ce puncte ale procesului de cumpărare clientul este în contact cu Brandul dvs.
Crearea unei hărți de călătorie vă va ajuta să priviți procesul de achiziție din perspectiva clientului. Datorită acestui fapt, puteți verifica ce metode de comunicare de marketing aduc rezultate bune și care acțiuni sunt neprofitabile.
Există multe modalități de a ajunge la clienți – de la reclame banner, prin SEO până la promovarea social media.
De menționat ca Optimizarea pentru Motoarele de Căutare va fi un lucru pe care va trebui sa il efectuați periodic pentru a menține site-ul cat mai sus în rezultatele oferite utilizatorilor. 

Concluzie

După cum puteți vedea, configurarea unui Magazin Online are multe avantaje. În primul rând, nu necesită fonduri mari pentru a începe. Adesea, un birou mic cu computer este suficient pentru operațiuni la scară mică. Grupul de clienți potențiali este în continuă creștere, deoarece tranzacțiile online câștigă popularitate și mai mulți oameni sunt convinși de acesta. De asemenea, puteți ajunge cu ușurință la potențiali clienți prin mai multe canale însă despre acestea vom discuta in articolul următor. 

Citește și